Annonse

Reiselivsindustri: God start på året for Finnskogtoppen

Velværehotellet Finnskogtoppen har en god start på året, og har en beleggsøkning på 26 prosent hittil i år sammenlignet med samme periode i fjor. Det skriver nettavisen Isolør.no i dag.

Nå jobber daglig leder Therese Eriksson med å utvide markedet, og det svenske markedet er spesielt interessant.

 

– Vinterferien ble veldig bra for oss, og mye bedre enn forventet. Påsken ser også veldig bra ut, og vi er superfornøyde med belegget nå, sier Eriksson til Isolør.no.

ce3b4ca4-b8cc-da71-33a2-5dc6b02d61d0
Daglig leder Therese Eriksson ved Finnskogtoppen kan fortelle om en god start på året, og ser nå mot det svenske markedet. Foto: Bjørn-Martin Brandett.

De har jobbet med en ny markedsplan, og har klart å nå Oslo-markedet bedre enn på lenge. Dette er også årsaken til at belegget nå er vesentlig bedre enn i 2016.

– Noen gjester bor her i ett døgn, og noen bor her i hele uker. Å fylle alle rommene alle døgn klarer vi ikke, men vi har fått kabalen til å gå opp mye bedre nå og pågangen er bra, sier Eriksson.

Mange flere daggjester

14956406_10154257037409398_8523669266981175897_n
Finnskogtoppen får stadig flere daggjester, mens det viktige Oslo-markedet etterspør flere dager. Foto: Finnskogtoppen.

Også folk i nærområdet har blitt flinkere til å bruke Finnskogtoppen.

– Daggjester har økt veldig, og det er i hovedsak folk i nærområdet som bruker oss. De som bor her i flere dager har gjerne litt reisevei, sier Eriksson.

De store kundemassene ligger som kjent i Oslo-regionen for velværehotellet, men nå jobber de også med spennende planer mot det svenske markedet. Eriksson avviser at det er dyrt å være svensk i Norge.

– Nå har jo kursen snudd igjen, og det er bare 6 til 7 prosent dyrere å være svensk i Norge, sier Eriksson.

Hun bor selv på andre siden av grensa, og tror hun vet hvordan svenskene skal nåes.

– Jeg håper jo jeg vet hva som skal til for å nå det svenske markedet, smiler Eriksson.

Facebook Comments