Usikker på hvor du skal legge ferien? Lokalt er det mye å finne på og svært gode tilbud, fastholder Mari Finsen og Mats Berglund, de to sprelske.
Foto: Privat
Står bak stor sommerkampanje i regionen: — Veldig stolte
Mari og Mats, alias To sprelske, har inngått samarbeid med Visit Kongsvingerregionen. Nå deler de med seg av gode tips til den som vil legge sommerferien ultralokalt.
Lokalt er det mye å finne på og svært gode tilbud, fastholder Mari Finsen og Mats Berglund.
De har gjort seg kjent som To sprelske på sosiale medier. Det aktive og eventyrlystne paret finner på sprell også her i nærområdet, enten det er ved å henge høyt i brutårnet eller setter utfor Kongsvinger Festning. Målet er at flere skal få øya opp for regionen og se muligheter lokalt.
På Instagram deler de med seg av fine bilder, og med et glimt i øyet og lokalpatriotisme har de blitt engasjert av Visit Kongsvingerregionen til en stor sommerkampanje.
— Vi valgte ut 25 steder blant Visits samarbeidspartnere, som vi hadde lyst til å besøke. Det er alt fra aktiviteter og opplevelser, overnatting, til mat, mote og kunst, forteller Mari og Mats.
Unike opplevelser
Sommerkampanjen er delt i sosiale medier, hovedsakelig på Visit Kongsvingerregionens profil på Instagram og Facebook.
— Det er så mye å gjøre her. Med gode overnattingsmuligheter og spennende opplevelser kan man faktisk få skikkelig feriefølelse uten at man trenger å reise langt, sier Mats.
Blant stedene de trekker frem på rappen er Ingelsrud Gård, Finnskogstua, Odal Kano, Outdoor Finnskogen og Grautstua på Drengen Gårdsysteri.
Alle stedene de besøkte kan du se her, på Visit Kongsvingerregionen sin Instagram.
— Et sted som fikk litt ekstra oppmerksomhet på sosiale medier, etter å ha sett på statistikken, er Negarden 1897 på Flisa. Det er en gammel sveisevervilla fullt restaurert etter 1800-tallets standard og innredet deretter: Alt ifra nips, klokker, bøker og serviser er i den stilen! Det er et fint overnattingssted og god mat. Rett og slett et vakkert sted med trivelige og dyktige folk som står bak, sier Mari.
Det er ingen tvil om at Mari og Mats er takknemlige for jobben som «Kongsvinger-influensere», og fra alle stedene de har besøkt trekker de frem rause, dyktige folk som har tatt dem godt imot.
— Vi er stolte av regionen vår og alt den har å by på!
Godt lokalt samarbeid
Leder av Visit Kongsvingerregionen, Ane Ingeborg Sandnæs, er på sin side stolt av å få med seg To sprelske på laget:
— Det er veldig gøy å samarbeide med Mari og Mats. De tar inspirerende bilder med en kreativ vri og humor. De er veldig profesjonelle og hyggelige folk. Tilbakemeldinger fra våre bedrifter er også at det har vært utrolig koselig å ha de på besøk. De er interesserte og gode ambassadører for Kongsvingerregionen. Gjennom Instagram og Facebook har de nådd ut til veldig mange, sier Sandnæs.
Hun ser på sommerkampanjen som vellykket:
— Sosiale medier er et viktig sted å nå ut til folk. En ting er å ha et unikt produkt, men hvordan skal man få det gjennom skjermen. Der synes jeg Mari og Mats er svært gode og de leverer med det glimtet i øyet, slik at man kanskje stopper opp ved bildet og ikke bare scroller videre. Det er viktig å bruke unge folk som kan dette gamet, det er spennende for oss.
— I denne kampanjen har de fått frem at det er varierte muligheter for ferieopplevelser i Kongsvingerregionen og vist frem større og mindre aktører. Jeg håper folk har lagt merke til at det er mye spennende å gjøre her i regionen, både for lokale og tilreisende, og alt fra dagsaktiviter til reise over flere dager.
— Vi ser positivt på å gjøre flere ting sammen og synes samarbeidet med Visit Kongsvingerregionen har fungert veldig bra, sier Mats.
I sommer står imidlertid et annet lokalt forankret samarbeid for tur: På engasjement fra Kongsvinger Bilsenter AS skal de ta seg nord i landet for eventyrlige naturopplevelser og vise at det faktisk går an med el-bil.
— Ellers skal vi tilbringe sommeren hjemme, både på hytta på Finnskogen og her i byen